1399-11-14 16:02
968
0
72979
چهره سرشناس سیستانی های گلستان :

سیستانی ها برای توسعه گلستان پیشگام هستند / قومیت گرایی در مجمع جایی ندارد / عقلانیت راه رشد اقوام

دبیر مجمع مشورتی جمعی از معتمدین و نخبگان سیستانی های استان گلستان گفت : اقوام باید رویه اعتدال را در پیش بگیرند تا بتوانند هم در توسعه استان کمک و مشارکت کنند و هم بتوانند نخبگان خود را رشد دهند .

به گزارش گلستان ما ؛ رسول گرگیج دبیر مجمع مشورتی جمعی از معتمدین و نخبگان سیستانی های استان گلستان ظهر امروز در گفت و گو با این پایگاه خبری اظهار داشت : اقوام باید رویه اعتدال را در پیش بگیرند تا بتوانند هم در توسعه استان کمک و مشارکت کنند و هم بتوانند نخبگان خود را رشد دهند .

وی بیان داشت : با احساس نمی توان استان را متحول کرد ، معمولا تغییر نگاه در قومیتها احساسی است و این صرفا مربوط به سیستانیها نیست و در سایر قومیت ها نیز دیده می شود ، من در یکی از ادوار مجلس کاندیدای علی آباد کتول بودم و در برهه ای(دو دوره پیش) نیز از رحمت نوروزی حمایت کردیم و 17 هزار رای به سبد وی ریختیم  و در این دوره نیز در علی آباد کتول از نوروزی و در غرب استان از ایری حمایت کردیم .

گرگیج در تشریح رویکرد مجمع مشورتی جمعی از معتمدین و نخبگان سیستانی استان در انتخابات مجلس 98 گفت : در ابتدای انقلاب بنده با دکتر منتظری ، کاظم علاءالدین ، شهید مسلم مازندرانی ، شهید میرزایی و شهید اسدیان دانشجوی دانشگاه تربیت معلم خیابان اقتصاد گرگان بودیم ، با 18 سال سن دبیر سیستانیهای شرق مازندران شدم .

وی ادامه داد : سالهای متمادی را طی کردیم اما از حدود 12 سال قبل به این نتیجه رسیدیم که تعامل آگاهانه را برای توسعه استان دنبال کنیم .

دبیر مجمع مشورتی جمعی از معتمدین و نخبگان سیستانی های استان گلستان خاطرنشان کرد : حرکتی که در انتخابات مجلس سال 98 انجام دادیم سابقه نداشت و شاید موضوعی بود که خیلی ها با آن مشکل داشتند اما ما با جسارت شروع کردیم و حتی قبل از اعلام نامزدهای توسط شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان ، اعلام کردیم که از یک گزینه سیستانی و یک گزینه غیر سیستانی حمایت می کنیم .

گرگیج با اشاره به اینکه تعامل بجای تقابل و منطق به جای احساس از خواسته های موکد مقام معظم رهبری است ، اشاره کرد : در مجموع ارزیابی شاخص ها ما به دکتر منتظری رسیدیم و تا آن لحظه کسی نمی دانست که من و منتظری همکلاس بودیم اما خدا کمک کرد و ایشان رای آورد .

وی در خصوص انتخابات شورای شهر گفت : تا کنون 5 جلسه کارشناسی برگزار کردیم و کمیته ارزیابی داریم که گزینه ها را در ده شاخص بررسی می کند و تاکید می کنم در این 10 شاخص قومیت گرایی جایی ندارد ، این مجمع در بحث چهارچوب ها با کسی تعارف ندارد و خط قرمز ما ولایت است .

گرگیج اضافه کرد : سال 65 من یک جوان 25 ساله بودم که با 45 کیلو گرم وزن و با یک کیف ساده کاندیدای مجلس شدم ، هیچکس مرا نمی شناخت ، روز انتخابات یک پیرزنی را با فرغون آوردند که رای بدهد ، او می گفت می خواهد به رسول رای بدهد در حالیکه هنوز مرا ندیده بود اما من نماینده نشدم ولی ما به این مردم بدهکاریم .

این چهره سرشناس سیستانی های گلستان تاکید کرد : اقوام برای کمک به خود و توسعه استان و کشور رویه عقلانیت نگری و استفاده از عقلای قوم را در پیش بگیرند و از تندروی ها و کندروی ها دوری گزینند .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.